Číslo článku : 00242412 / Poslední změna : 11/12/2023Tisk

Můj telefon nelze zapnout nebo se nenabíjí

    Pokud telefon nereaguje, když se ho snažíte zapnout, nebo se nenabíjí, zkuste po řadě tyto kroky.

    • Dopřejte zařízení dostatek času na spuštění. Dlouze stiskněte vypínač, dokud zařízení nezavibruje, poté ho uvolněte. Než zařízení zavibruje, může to trvat až 10 sekund.
    • Zkontrolujte, že je zařízení nabité. Pokud je baterie vybitá, může zařízení trvat až 30 minut, než zareaguje na nabíjení. Během této doby zůstane obrazovka tmavá, nebude ukazovat ikonu nabíjení. Upozorňujeme, že než se vybitá baterie plně nabije, může to trvat až 4 hodiny.
    • Máte-li potíže s nabíjením zařízení, nejprve zkontrolujte, že používáte originální nabíječku Sony a kabel USB, který je specificky určen k nabíjení vašeho zařízení. Zkuste zařízení nabít pomocí jiného kabelu USB připojeného do portu USB počítače. Pokud se zařízení začne nabíjet, může to znamenat, že nabíječka nefunguje správně.
    • Pokud máte v zařízení paměťovou kartu, vyjměte ji a zařízení restartujte. Pokud vyjmutí paměťové karty problém vyřešilo, může být vaše karta SD poškozená. V takovém případě je třeba si do svého zařízení obstarat náhradní kartu SD.
    • Zařízení můžete donutit k restartu či vypnutí v situacích, kdy přestane reagovat nebo se běžným způsobem znova nespustí. Při vynuceném restartování nedojde ke ztrátě žádných nastavení ani osobních dat.
    • Podrobné informace o nabíjení telefonu naleznete v následujícím článku: Umění nabíjení: vše, co potřebujete vědět o životnosti baterie telefonu a nabíjení [anglicky].

    Vynucený restart/vypnutí

    Vynucení restartu nebo vypnutí zařízení


    Zapnutí zařízení

    Zapnutí zařízení


    Dvouminutový restart

    • Pokud postup vynucení restartu nefunguje, zkuste postup dvouminutového restartu.

    Vynucení dvouminutového restartu

    • Doporučujeme zálohovat a synchronizovat si důležitá data s účtem Google.
    • Použijte počítačovou aplikaci Xperia Companion a proveďte opravu softwaru, která resetuje zařízení. Upozorňujeme, že při provedení opravy softwaru budou z interního úložiště odstraněna veškerá data. Obsah, který máte uložen na externí kartě SD, jako jsou fotky, videa a hudba, odstraněn nebude.

    Zálohování dat pomocí počítače

    Poznámka: Chcete-li zálohovat data pomocí počítače, telefon musí být zapnutý.

    Zálohování dat pomocí počítače


    Zálohování aplikací, nastavení telefonu a historie volání

    Poznámka: Chcete-li zálohovat aplikace, nastavení telefonu a historii volání, telefon musí být zapnutý.

    Zálohování a synchronizace aplikací, nastavení telefonu a historie volání


    Oprava softwaru pomocí aplikace Xperia Companion

    DŮLEŽITÉ: Na smartphonech Xperia vydaných v roce 2019 nebo později nelze aplikaci Xperia Companion použít k obnovení obsahu. K zálohování a obnovení obsahu použijte službu Google Drive.

    Oprava softwaru zařízení pomocí aplikace Xperia Companion


    Poznámka: Pokud jste zkusili výše uvedené kroky a problém přetrvává, budete si zřejmě muset sjednat opravu.