Číslo článku : 00242576 / Poslední změna : 27/03/2020

Můj smartphone Xperia se nenabíjí

    Pokud je baterie zcela vybitá, může trvat až 30 minut, než zařízení začne reagovat na nabíjení. V průběhu této doby může obrazovka zůstat zcela tmavá a nebude zobrazovat ikonu nabíjení. Plné nabití zcela vybité baterie může trvat až čtyři hodiny.

    • Podle následujících kroků určete, zda se problém týká nabíječky.
      • Ověřte, zda používáte originální nabíječku Sony, která je určena přímo pro nabití vašeho zařízení.
      • K nabití zařízení použijte originální nabíječku Sony připojenou do zásuvky. Vaše zařízení se nabíjí mnohem pomaleji, když je nabíjíte pomocí počítače a kabelu USB.
      • Odpojte kabel USB od zařízení a pak jej znovu zapojte do portu USB zařízení. Zkontrolujte, zda je kabel nabíječky správně a bez omezení (ochranný obal) připojen do portu USB vašeho zařízení. Zkontrolujte, zda je nabíječka správně zapojena do zásuvky pod proudem.
      • Zkontrolujte, zda v portu nabíječky nevadí nečistoty, prach či vlhkost. Zablokovaný port může bránit správnému zasunutí USB konektoru, a tím také nabíjení. Ověřte, zda je port USB zcela suchý, a opatrně vyjměte případné nečistoty či prach, například pomocí párátka či zubního kartáčku.
      • Zkuste zařízení nabít připojením jiného kabelu USB do portu USB v počítači. Pokud se zařízení začne nabíjet, může to znamenat, že nabíječka nefunguje správně. Vyměňte nabíječku za originální nabíječku Sony, která je určena přímo pro vaše zařízení.
    • Vypněte zařízení a znovu je zapněte. Vypnete tak všechny spuštěné aplikace a uvolníte paměť, což někdy problém automaticky vyřeší.
    • V situacích, kdy zařízení přestane reagovat a nelze je normálně restartovat, můžete vynutit jeho restart nebo vypnutí. Během vynuceného restartu nedojde ke smazání žádného nastavení ani osobních dat.

    Vynucení restartu nebo vypnutí telefonu

    Zapnutí zařízení

    • Pokud vynucené vypnutí problém nevyřeší, měli byste provést dvouminutový restart.

    Vynucení dvouminutového restartu

    • Pokud má zařízení zapnutou funkci Battery Care, můžete zjistit, že zařízení není plně nabité ani po několika hodinách nabíjení. Funkce Battery Care je určená ke zvýšení životnosti a výkonu baterie.

    Vypnutí nebo zapnutí funkce Battery Care

    • Aktualizací zařízení si zajistíte jeho optimální výkon a nejnovější vylepšení.
    • Doporučujeme zálohovat a synchronizovat důležitá data s účtem Google.
    • K provedení opravy softwaru a resetování zařízení použijte počítačovou aplikaci Xperia Companion. Poznámka: Při provedení opravy softwaru jsou ze zařízení odstraněna všechna data. Obsah, který jste uložili na externí kartě SD, například fotky, videa a hudba, odstraněn nebude.

    Zálohování dat pomocí počítače

    Zálohování a synchronizace aplikací, nastavení telefonu a historie volání

    Oprava softwaru zařízení pomocí aplikace Xperia Companion