skupina mužů natáčí v ledových podmínkách

Walden – krátký kinematografický film natočený kamerou Sony FX3

Dennis Schmelz

Jmenuji se Dennis Schmelz a jsem profesionální filmař z německého Erfurtu. Má práce mi dává příležitost navštěvovat mimořádná místa, potkávat zajímavé lidi a objevovat jedinečné příběhy. Vkládám do své práce velké úsilí, abych vytvořil autentické, inspirativní a vizuálně působivé filmy. Práce pro mě není jen zaměstnání, ale především vášeň. Baví mě každičký aspekt tvorby v novém projektu. Vždycky existuje nějaký příběh, který čeká na to, aby ho někdo vyprávěl, a nějaký nový pohled, který čeká na objevení.

Walden

Kameru FX3, která je novým přírůstkem v řadě kamer Sony Cinema Line, jsem chtěl využít pro krátký film, který ukáže, co všechno je možné s tak malou kamerou. Film zkoumá kontrast mezi naším rychlým, digitálním světem a tichem a silou přírody a má v sobě i odlehčené momenty. Původně jsem měl v úmyslu natáčet v Alpách a měl jsem už vybraná vhodná místa, ale omezení zavedená kvůli covidu to nedovolila. Nakonec jsem se rozhodl točit v německém Durynsku a ukázalo se, že jsem zvolil správně.

muž držící kameru sony fx3 s připojeným příslušenstvím

První dojmy z natáčení s kamerou Sony FX3

Okamžitě mě uchvátil styl kamery a její konstrukce – je velice robustní a má dobrý design. Ovládací prvky a místa pro uchycení doplňkového vybavení jsou promyšlená, takže urychlují a usnadňují pracovní postupy. Díky systému chladicího ventilátoru jsem se nemusel bát, že se kamera přehřeje, a skvělým doplňkem je funkce S-Cinetone. Využíval jsem ji hodně, ale raději mám křivku S-Log3, protože kamera mi tak nabízí nejširší dynamický rozsah, především pro vysoce kontrastní scény. Na kameře je horní úchyt a další dva porty XLR, a proto se s ní pracuje podobně jako se záznamníkem XLR K3M – to jsem rozhodně ocenil. Měl jsem při natáčení pocit, že mám zvuk pod kontrolou, a navíc je s kamerou snazší pořizovat záběry z podhledu.

muž natáčí kamion ze zadního sedadla automobilu

Vzhled záběrů a objektivy použité při natáčení

Hodně jsme při natáčení využívali objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností, abychom zvýraznili kinematografický vzhled a menší hloubku ostrosti. Měl jsem to štěstí, že jsem si mohl při předchozím projektu vyzkoušet objektiv 35 mm f/1,4 GM, a nesmírně se mi zamlouval právě při tomto natáčení. Použili jsme také objektiv FE 50 mm f/1,4 ZA, který vytváří krásně plynule rozostření, a pro široké záběry v kabině nám posloužil objektiv FE 24 mm f/1,4 GM. Pro delší portrétní záběry jsem potřeboval objektiv s delší ohniskovou vzdáleností, abych oddělil subjekt od pozadí, a proto jsem sáhl po objektivech 85 mm f/1,4 GM a FE 135 mm f/1,8 GM, které mi umožnily rychlejší a přesnější přechody při automatickém ostření. Abychom byli flexibilní, využívali jsme také objektivy se zoomem, především pro záběry z auta – FE 16–35 mm f/2,8 GM, 24–70 mm f/2,8 GM a FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS. A pro natáčení zvířat jsem potřeboval mnohem větší záběr, a proto přišly ke slovy objektivy FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS a FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS. Sony nabízí tolik možností, že si můžete s výběrem ohniskové vzdálenosti vyhrát, a všechny ty objektivy si výborně rozumí s kamerami Sony.

muž natáčí herce kamerou sony alpha

Tipy pro natáčení kamerou Sony FX3 a několik postřehů na závěr

Nesmírně jsem si užil příležitost vyzkoušet kameru ještě před jejím oficiálním uvedením na trh a model FX3 podle mě dokazuje, že k dosažení kinematografické kvality nepotřebujete velké vybavení. Výkon a malá velikost této kamery jsou toho skvělým důkazem.

Uvedené produkty

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Německo

„Vždycky existuje nějaký příběh, který čeká na to, aby ho někdo vyprávěl, a nějaký nový pohled, který čeká na objevení“

Související články

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!