dvě ženy na větrném kopci natáčejí film

Květ – kinematografický krátký film natočený kamerou Sony FX3

Salomé Rapinatová

Jmenuji se Salomé Rapinatová, je mi 27 let a jsem kameramanka z Francie. Když jsem v oboru začínala, podílela jsem se na více než 15 filmech a televizních dramatech jako druhá asistentka kameramana. Pracovala jsem jak pro mezinárodní produkce (film Cold Skin režiséra Xaviera Gense, film Bílá vrána natočený na 16mm film v režii Ralfa Fiennese) i pro francouzské filmy (film Kdo si myslíš, že jsem s Juliette Binoche v hlavní roli). V posledních devíti měsících jsem začala působit v roli hlavní kameramanky při natáčení krátkých filmů, digitálních reklam v oblasti módy a dokumentů.

Květ

Když mi společnost Sony nabídla příležitost natočit krátký film novou kamerou FX3, říkala jsem si, co bych mohla na obrazovce ukázat, abych dobře využila schopnost kamery natáčet za nedostatečného osvětlení a vysokou rychlost frekvence snímků 100p. Co se tvůrčí stránky týče, dali mi volnou ruku, a tak jsem se toho rozhodla využít a vyzdvihnout sílu žen – jejich neuvěřitelné kouzlo. Okamžitě se mi vybavilo realistické zachycení čarodějnic ve filmu Portrét dívky v plamenech. Inspiraci jsem hledala i ve svých vlastních prožitcích. Když jsem byla malá, patřila jsem do skupiny skautek, kde bylo zvykem provádět rituál zasvěcení. Byl symbolem přechodu z dospívání do dospělosti. Ve filmu Květ jsem se snažila zachytit tento okamžik přátelství, komunity, kde se o sebe ženy navzájem starají. Jsem členkou kolektivu „Femmes a la Camera“ (Ženy za kamerou) a v práci kameramanky považuji za ústřední teorii hnutí ženského pohledu. Vyprávějme příběhy, které se víc podobají ženám, nebo příběhy, jakých chceme vidět víc. Já sama bych si přála, aby vznikalo víc příběhů o ženách, které se mají navzájem rády.

Ženy tančící za noci kolem ohně

První dojmy z natáčení kamerou Sony FX3

Tato kamera se z mého pohledu vyznačuje třemi klíčovými aspekty. Za prvé, základní ISO v režimu LOG 3 (ISO 160) vypadá neuvěřitelně dobře. V noci jsem šla až na ISO 640, protože jsem měla jen jeden zdroj světla (oheň, který jsme zvýraznili lampionem), a nezaznamenala jsem v obraze žádným šum. Udělala jsem si v terénu test s aplikací Da Vinci Resolve a okamžitě jsem věděla, že míra šumu nebude představovat problém. Černé tóny jsou hluboké a mohla jsem si podle libosti hrát se středními tóny a jasnými body. Za druhé je to systém automatického ostření. Ten je úžasný i při 24 mm. Nejdřív jsem se na něj bála spolehnout, ale pak jsem si zkontrolovala záběry a s výsledkem jsem nebyla nespokojená. Rozhodla jsem se použít ve všech automaticky ostřených záběrech jeden zaostřovací bod a přechody byly bez výjimky dokonalé. Kamera si nevěděla rady jen v opravdu velké tmě, takže ve dvou scénách jsem přepnula na manuální ostření. Ale nakonec jsem trošku natáhla expozici a také to dopadlo výborně. Opravdu to na mě udělalo dojem. A poslední důležitý aspekt této kamery je snadná obsluha a nízká hmotnost. Nově navržený grip a nové rozložení tlačítek se nedají srovnat s kamerou řady Alpha. S ručně drženou kamerou se dostanete k postavám opravdu blízko, vzniká intimita, a to je styl natáčení, který mi nesmírně vyhovuje.

skupina žen natáčená za soumraku na kopci

Vzhled záběrů a objektivy použité při natáčení

Pro tento krátký film jsem chtěla použít jen jeden objektiv – FE 24 mm f/1,4 GM. Konečný obraz tak získává velmi organický vzhled. Využila jsem také kompendium, abych si zachovala vysokou světelnost a kompenzovala změny expozice v rámci scény.

Ženy tančící kolem ohně mávají pochodněmi

Tipy pro natáčení kamerou Sony FX3 a několik postřehů na závěr

Když můžete, natáčejte. Pište své vlastní příběhy, požádejte přátele, aby v nich hráli, a vyprávějte kreativní a umělecké příběhy, které jsou pro vás výzvou. Naučte se zvládnout světlo a nechejte se inspirovat tím, co se děje kolem vás. Může to být cokoli – pohled, který vrhá pouliční svítilna, fotografické publikace, film, televizní seriál. Prostě natáčejte, abyste se neustále zlepšovali. Tato kamera se k tomu skvěle hodí a to, co s ní natočíte, bude vypadat jako filmy, které vznikají s většími a nákladnějšími kamerami typu full-frame.

Uvedené produkty

Související články

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!