Zaostřeno na snímek

Virgo Haan | Černá je opět v módě

Ty nejjednodušší obrázky jsou někdy nejpůsobivější. Pro kinemagrafy je přitom jednoduchost opravdu důležitá. Tyto obrázky, které se řadí na pomezí fotografie a videa, je nutné dobře promyslet a vyžadují precizní provedení, ale toho, kdo se na ně dívá, mohou nadchnout naprosto jedinečným způsobem.

Nejúžasnější kinemagrafy jsou ty, u kterých neočekáváte, že by se v nich mělo něco pohybovat. Domníváte se, že je to obyčejná fotografie, a pak vás upoutá pohyb. Protože jsou tak překvapující, výborně se hodí pro marketingové účely a spousta společností je využívá, protože mezi ostatním obsahem opravdu vyniknou. Tento kinemagraf s názvem Černá je opět v módě vznikl jako součást výstavy Villeroy & Boch Bath PhotoArt. Produktem, který propaguje, je černobílá vana, což mě navedlo k téměř monochromatickému snímku.

osoba sedící ve vaně s nasazeným kloboukem

© Virgo Haan | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/2.8, ISO 320

S vytvářením kinemagrafu v mém studiu mi pomáhala vizážistka Janika Slepnjovová. Modelce Ksenii Satarovové jsme na tělo nanesli barvu, abychom dosáhli vrstevnatého vzhledu. Chtěli jsme, aby všechny objekty byly vzájemně v kontrastu, černá oproti bílé. Dokonce i stín na krku modelky je za účelem zvýšení kontrastu namalovaný. Nechtěl jsem, aby byla vidět její tvář, protože jsem si říkal, že by příliš přitahovala pozornost, a proto je Kseniia otočená zády.

Při práci na finálním kinemagrafu jsem musel vymyslet, jak v softwaru zkombinovat nehybné a pohybující se prvky. Použil jsem aplikaci Adobe After Effects, ve které jsem měl tři datové zdroje: fotografii Ksenii ve vaně a dva klipy. Jeden zobrazoval pohybující se černou vodu a druhý páru, která modelce stoupá nad hlavu. Je zapotřebí konstantní pohyb ve smyčce, ale v jednoduché kompozici, jako je tato, je to snadné. Klip prostě rozstřihnete na poloviny a pak první polovinu přidáte do další vrstvy přes druhou. Když necháte její neprůhlednost prolnout od 0 do 100, bude se zdát, jako by pohyb probíhal donekonečna.

Hlavní je, že vše musí být nehybné, a kompozice, barvy a expozice se nesmí mezi datovými zdroji měnit. Umístil jsem svůj fotoaparát Sony Alpha 7R III na stativ a fotografoval jsem v režimu manuální kompozice. Použil jsem nastavení 1/160 s, f/2,8 a ISO 320. Když jsem získal fotografii, se kterou jsem byl spokojený, jednoduše jsem fotoaparát přepnul do režimu záznamu videa a natočil jsem pohybující se vodu. Vše tak bylo dokonale propojené. Hýbat se samozřejmě nesměla ani Kseniia. Je skvělé, když si vystačím s jedním fotoaparátem, který tak snadno dokáže přepínat mezi vysoce kvalitními fotografiemi a videem.

Zjistil jsem, že někdy provedete něco opravdu technicky náročného a výsledek přitom nepřitáhne velkou pozornost a naopak vytvoříte třeba něco jednoduchého a efektivního a všem se to líbí. Vytvořit tento kinemagraf nebylo technicky příliš obtížné, ale rozhodně patří mezi nejvýraznější a nejoblíbenější z celé série. Řadí se tedy mezi nejsnazší, jaké jsem kdy vytvořil, a přitom je nejpůsobivější.

Původní kinemagraf si můžete prohlédnout zde na Virgových stránkách.

Uvedené produkty

Virgo Haan

Virgo Haan | Estonia

„Dělám vše pro to, abych tvořil díla, která jsou větší, než je každodenní život.“

Související příběhy

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!