Tip
Následující kroky se mohou v různých verzích Androidu lišit. Pokud chcete zjistit, jakou verzi systému Android vaše zařízení využívá, najděte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > About phone (O telefonu) > Android version (Verze systému Android). Pokud nevidíte v části Settings (Nastavení) možnost About phone (O telefonu), klepněte na položku System (Systém).
- Stažené aplikace mohou způsobit neočekávané chování zařízení nebo ovlivnit jeho výkon. Pomocí nouzového režimu můžete ověřit, zda některá ze stažených aplikací působí potíže. V nouzovém režimu se v zařízení spustí pouze software a aplikace, které již byly nainstalovány, když jste zařízení zakoupili.
Aktivace nouzového režimu
- Když je zařízení zapnuto, dlouze stiskněte tlačítko napájení.
- V zobrazeném dialogovém okně podržte možnost Power off (Vypnout) a po vyzvání klepněte na OK.
- Počkejte, než se zařízení restartujte v nouzovém režimu.
Poznámka
Chcete-li ukončit nouzový režim, restartujte zařízení.
- Pokud se v nouzovém režimu výkon zařízení zlepší, je pravděpodobné, že jedna nebo více aplikací stažených po zakoupení má na zařízení negativní vliv. Můžete ukončit nouzový režim, restartovat zařízení a odinstalovat aplikace, o nichž se domníváte, že způsobují dané potíže. Pokud je problém čerstvý a vy si nejste jisti, která aplikace ho způsobuje, můžete začít odinstalováním poslední nainstalované aplikace.
Odinstalování aplikace z obrazovky Application (Aplikace) (Android 10)
Poznámka
Zcela odinstalovat lze pouze stažené aplikace.
- Stiskněte a podržte ikonu aplikace, dokud zařízení nezačne vibrovat.
- V otevřené nabídce klepněte na možnost App info (Informace o aplikaci) > UNINSTALL (Odinstalovat).
Odinstalování aplikace z obrazovky Application (Aplikace) (Android 8/9)
Poznámka
Zcela odinstalovat lze pouze stažené aplikace.
- Stiskněte a podržte ikonu aplikace, dokud zařízení nezačne vibrovat.
- V otevřené nabídce klepněte na možnost
(ikona Uninstall app – Odinstalování aplikace) > OK.
- Aktualizací zařízení si zajistíte jeho optimální výkon a nejnovější vylepšení.
- Proveďte obnovení továrního nastavení. Někdy se jedná o nejlepší řešení v případě, že vaše zařízení přestane správně fungovat. Dojde však k vymazání veškerého osobního obsahu uloženého ve vnitřní paměti zařízení. Data, která si chcete ponechat, zazálohujte.
Zálohování dat pomocí počítače
- Odemkněte obrazovku zařízení a pomocí kabelu USB připojte zařízení k počítači.
- Na počítači vyberte soubory, které chcete zálohovat, a pak je zkopírujte a vložte nebo přetáhněte na místo v počítači.
Zálohování a synchronizace aplikací, nastavení telefonu a historie volání
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Backup (Záloha). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepnutím na přepínač povolíte funkci. Data aplikací, nastavení zařízení a historie volání budou automaticky zálohovány.
Poznámka
Můžete také povolit zálohování z nabídky nastavení na disku Google. Můžete synchronizovat data aplikací, nastavení zařízení a historii volání automaticky, když se přihlásíte na účet Google používaný k synchronizaci dat na vašem starém zařízení. Když poprvé zapojíte své nové zařízení, přihlaste se na účet Google v průvodci nastavením.
Obnovení továrního nastavení (Android 10)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Erase all data (Vymazat všechna data).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte klepnutím na možnost Erase all data (Vymazat všechna data).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 9)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 8)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Vyhledejte a klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Reset (Resetovat).
- Klepněte na možnost Factory data reset (Resetování dat do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.