Tip
Následující kroky se mohou v různých verzích Androidu lišit. Pokud chcete zjistit, jakou verzi systému Android vaše zařízení využívá, najděte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > About phone (O telefonu) > Android version (Verze systému Android). Pokud nevidíte v části Settings (Nastavení) možnost About phone (O telefonu), klepněte na položku System (Systém).
- Pokud chybí pokrytí sítě, vyzkoušejte následující postupy:
- Vypněte zařízení a znovu je zapněte. Vypnete tak všechny spuštěné aplikace a uvolníte paměť, což někdy problém automaticky vyřeší.
- Režim Letadlo musí být vypnutý.
Vypnutí režimu Letadlo
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet).
- Klepnutím na přepínač Airplane mode (Režim Letadlo) zakážete funkci. Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Zkontrolujte ikonu síly signálu
na stavovém řádku a ujistěte se, že zařízení je připojeno k síti. Je-li signál slabý nebo není vůbec k dispozici, přesuňte se na volné prostranství nebo blíže k oknu. - Pokud zařízení nepřijímá signál žádné sítě nebo je přijímaný signál příliš slabý, kontaktujte mobilního operátora s dotazem na pokrytí sítě na daném místě.
- Ověřte, zda jste v zařízení nastavili použití typu sítě, který karta SIM podporuje. Pokud nevíte, které typy sítě jsou podporovány, kontaktujte mobilního operátora.
Výběr režimu sítě
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet) > Mobile network (Mobilní síť).
- Pokud používáte dvě karty SIM, vyberte jednu kartu.
- Klepněte na položku Preferred network type (Preferovaný typ sítě) a vyberte režim sítě. Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Ověřte, zda karta SIM funguje správně. Vložte svou kartu SIM do jiného zařízení. Pokud fungují, je příčina problému pravděpodobně v zařízení. V takovém případě se obraťte na nejbližší servisní středisko společnosti Sony Mobile.
- V zařízení spusťte vyhledávání sítí a ověřte, zda jsou nějaké sítě dostupné.
Vyhledávání dostupných mobilních sítí (Android 9/10)
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet) > Mobile network (Mobilní síť).
- Pokud používáte dvě karty SIM, vyberte jednu kartu.
- Klepněte na možnost Advanced (Pokročilé) a poté klepnutím na přepínač Automatically select network (Automaticky vybrat síť) funkci vypněte.
- Vyberte síť.
Vyhledávání dostupných mobilních sítí (Android 8)
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & Internet (Síť a internet) > Mobile network (Mobilní síť).
- Pokud používáte dvě karty SIM, vyberte jednu kartu.
- Klepněte na možnost Service providers (Poskytovatelé služeb) > Search networks (Vyhledat sítě).
- Vyberte síť.
- Pokud chybí mobilní datové připojení, vyzkoušejte následující postupy:
- Vypněte zařízení a znovu je zapněte. Vypnete tak všechny spuštěné aplikace a uvolníte paměť, což někdy problém automaticky vyřeší.
- Pokud zařízení podporuje režim STAMINA, deaktivujte jej a restartujte zařízení. Pokud chcete uspořit energii baterie, můžete využít režim STAMINA, který deaktivuje mobilní data, když je obrazovka vypnutá.
Vypnutí režimu STAMINA
- Najděte a klepněte na možnost Settings (Nastavení) > Battery (Baterie) > STAMINA mode (Režim STAMINA).
- Klepnutím na přepínač vypněte režim STAMINA.
Restart zařízení
Poznámka
Pokud není baterie dostatečně nabitá, nemusí se restart zařízení podařit. Připojte zařízení k nabíječce a zkuste je restartovat znovu.
- Dlouze stiskněte tlačítko zapnutí/vypnutí.
- V nabídce, která se otevře, klepněte na možnost Restart (Restartovat). Zařízení se automaticky restartuje.
- Ověřte, zda váš tarif zahrnuje použití Internetu prostřednictvím mobilní sítě. Podrobné informace získáte u svého mobilního operátora.
- Přesuňte se do jiné oblasti a zkuste to znovu. V oblastech se špatným příjmem, kde mohou být potíže se základovou stanicí mobilního operátora, může dojít ke ztrátě mobilního datového připojení a bude proto třeba se přesunout do jiné oblasti.
- Používáte-li zařízení při pohybu, může dojít ke ztrátě mobilního datového připojení z důvodů potíží se sítí mobilního operátora.
- Ručně nastavte zařízení na používání sítě WCDMA (3G), nebo GSM (2G). Vaše zařízení je nastaveno tak, aby automaticky vybralo nejrychlejší dostupnou síť. Pokud je síla signálu nejrychlejší sítě nestabilní, zařízení může opakovaně přecházet mezi mobilními sítěmi. Při každé změně sítě se zakáže připojení. Pokud zařízení nastavíte tak, aby používalo pouze síť WCDMA (3G), nebo GSM (2G), může to trvat několik minut, než se zařízení k vybrané síti připojí.
Výběr režimu sítě
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet) > Mobile network (Mobilní síť).
- Pokud používáte dvě karty SIM, vyberte jednu kartu.
- Klepněte na položku Preferred network type (Preferovaný typ sítě) a vyberte režim sítě. Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Pokud žádný z uvedených postupů problém nevyřeší, vyzkoušejte postupně následující kroky. Po každém kroku ověřte, zda byl problém vyřešen. Pokud ne, přejděte k dalšímu kroku.
- Aktualizací zařízení si zajistíte jeho optimální výkon a nejnovější vylepšení.
- Proveďte obnovení továrního nastavení. Někdy se jedná o nejlepší řešení v případě, že vaše zařízení přestane správně fungovat. Dojde však k vymazání veškerého osobního obsahu uloženého ve vnitřní paměti zařízení. Data, která si chcete ponechat, zazálohujte.
Zálohování dat pomocí počítače
- Odemkněte obrazovku zařízení a pomocí kabelu USB připojte zařízení k počítači.
- Na počítači vyberte soubory, které chcete zálohovat, a pak je zkopírujte a vložte nebo přetáhněte na místo v počítači.
Zálohování a synchronizace aplikací, nastavení telefonu a historie volání
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Backup (Záloha). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepnutím na přepínač povolíte funkci. Data aplikací, nastavení zařízení a historie volání budou automaticky zálohovány.
Poznámka
Můžete také povolit zálohování z nabídky nastavení na disku Google. Můžete synchronizovat data aplikací, nastavení zařízení a historii volání automaticky, když se přihlásíte na účet Google používaný k synchronizaci dat na vašem starém zařízení. Když poprvé zapojíte své nové zařízení, přihlaste se na účet Google v průvodci nastavením.
Obnovení továrního nastavení (Android 10)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Erase all data (Vymazat všechna data).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte klepnutím na možnost Erase all data (Vymazat všechna data).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 9)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 8)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Vyhledejte a klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Reset (Resetovat).
- Klepněte na možnost Factory data reset (Resetování dat do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.