dáma v dobovém kostýmu stojící na poli s francouzskými vojáky v pozadí

Zloději scén

Christophe Brachet

„Fotografování pro film má spoustu omezení,“ říká fotograf Christophe Brachet. „Abych získal snímky, které potřebuji, musím se pohybovat jako kočka. Nemohu komunikovat se štábem ani s lidmi před kamerou. Musím být zapomenut a neviditelný, jen tak můžu pořídit ty nejopravdovější možné snímky. Diskrétnost je mottem mé profese!“
Christophe Brachet Sony Alpha 9 dáma v dobovém kostýmu stojící v makovém poli

© Christophe Brachet | Sony α9 + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/800s @ f/5.6, ISO 50

Kdysi jsem býval drsnější, říká Christophe. To bylo v době, než fotoaparát Sony Alpha změnil způsob, jakým během natáčení fotografoval.

„Pro mou práci byl skutečnou revolucí režim tiché závěrky bezzrcadlovek, jako jsou Sony α9, α7R III a α7 III, které teď používám.“ Vzpomíná na dobu předtím: ,„Většinu fotografií scén jsme dělali pomocí upravených podvodních pouzder, která nám umožnila zvukotěsně uzavřít závěrku. Během natáčení musíme být naprosto zticha, aby hluk nezachytily mikrofony.“

Christophe Brachet Sony Alpha 7RII skupinka francouzských herců v dobových kostýmech pózuje pro fotoaparát

© Christophe Brachet | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 1000

Po 10 letech zkušeností s fotografováním filmů se Christoph v některých svých posledních snímcích vyrovnává s dobovými dramaty a komediemi, jako například v projektu „Le retour du Héros“, který přinesl nové výzvy a nové příležitosti pro něj i jeho fotoaparát.

„Do tohoto projektu jsem se zapojil díky režisérovi Laurentovi Tirardovi a poprvé jsem během něj spolupracoval s herečkou Mélanií Laurentovou. Díky nim a dalším v týmu to byla skutečná radost. Pro fotografa jsou velmi bohatým a zajímavým tématem také kostýmy a místa dobových dramat.“

Christophe Brachet Sony Alpha 9 jean dujardin a melanie laurentová se smějí o přestávce během natáčení filmu

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/500s @ f/2.8, ISO 100

„Le retour du Héros,“ říká Christophe, „představoval zvláštní výzvu v tom, že jde o grotesku, takže herci se na obrazovce nikdy nesmějí. Samozřejmě je ale nutné, abych pro propagaci filmu fotografoval herce právě tehdy, když se smějí, aby lidé okamžitě pochopili, že jde o komedii. Abych toho dosáhl, musel jsem být velmi pozorný a zachytit na scéně a v zázemí právě tyto momenty.“ Mimořádně rychlé zaostřování a fotografování modelu α9 mu pomohlo zachytit nejen tyto, ale i jiné úžasné situace.

Christophe Brachet Sony Alpha 9 jean dujardin cválající v dobovém kostýmu na koni

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/6400s @ f/2.2, ISO 50

Další rozhodující momenty přišly při fotografování herečky padající do jezera a vojáka cválajícího na koni. „Pro tyto dvě fotografie jsem použil režim sériového snímání fotoaparátu α9 s rychlostí 20 snímků za sekundu“. To mu umožnilo vybrat dokonalý záběr – nejpůsobivější okamžik.

„Když fotografujete tímto způsobem, nebojíte se, že by vám fotografovaný subjekt utekl ze záběru, protože zaostření na fotoaparátu α9 je extrémně přesné a sledování subjektu naprosto spolehlivé,“ říká. „Vysoká snímková frekvence a rychlé zaostřování mi umožňují soustředit se na objekt.“

Christophe Brachet Sony Alpha 7RII otrhaný francouzský herec drží pytel a stojí vedle dostavníku

© Christophe Brachet | Sony α7R II + 85mm f/1.8 | 1/3200s @ f/1.8, ISO 100

Vedle „živých“ obrazů, o které se musí filmový fotograf postarat, jsou tu propagační záběry a fotografie ze zákulisí, pro které Christophe používá fotoaparát α7R II.

„Moje fotky jsou využívány pro propagaci filmu i na plakátech,“ říká. „I když byl tento snímek herce Jeana Dujardina pořízen uprostřed natáčení, chtěl jsem zachytit realismus, který vytvořil rekvizitář.“

Christophe je často žádán, aby pořizoval inscenované fotografie, které ukazují herce a scény v jejich přepychovém detailu. Z tohoto důvodu se spoléhá na vysoké rozlišení snímače modelu α7R II: „Na filmové produkci se podílí mnoho umělců. Chci, aby jejich skvělá práce byla vidět na všech snímcích,“ říká.

Christophe Brachet Sony Alpha 7RII jean dujardin a melanie laurentová se smějí, zatímco se obsluha klapky připravuje na záběr

© Christophe Brachet | Sony α7R II + 85mm f/1.8 | 1/1600s @ f/1.8, ISO 100

V důsledku spojení různých prostředí a situací musí Christophe a jeho fotoaparáty a objektivy reagovat na všechny druhy situací se stejnou přesností. Náročná může být například práce s osvětlením scény. „Osvětlení je plně v kompetenci hlavního kameramana,“ vysvětluje, „takže musím pracovat s ním a na svých fotkách zachytit jím vytvořenou atmosféru.“ Naštěstí pro Christopha nemá se scénami ve slabém osvětlení problém, protože snímače Sony mají vynikající citlivost a nízký šum i při velmi vysokých hodnotách ISO.

Christophe Brachet Sony Alpha 9 jean dujardin a melanie laurentová ve formálním kostýmu před několika svíčkami

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/125s @ f/1.8, ISO 1250

Aby co nejlépe využil dostupné světlo, používá objektivy s fixní i proměnlivou ohniskovou vzdáleností s vysokou světelností z řady G Master od společnosti Sony a další, jako je 24 mm f/1,4 GM, Zeiss Batis 85 mm f/1,8, Sony Zeiss 55 mm f/1,8 a 24–70 mm f/2,8 GM.

Pro fotografy, jako je Christophe, jsou na obzoru další skvělé objektivy: „Jsem nadšen, že mohu začít používat nový objektiv 135 mm f/1,8 GM,“ usmívá se. „Upřednostňuji pevné objektivy, protože rád prohledávám okolí a pohybuji se mezi záběry – a v tom mi opět pomáhají fotoaparáty Sony.“

Uvedené produkty

Christophe Brachet

Christophe Brachet | France

„Na foťáku α7S se mi líbí, že je malý a nenápadný, takže s ním můžu fotit přirozené momentky“

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!