„Nejdůležitější fotkou časopisu je fotka na obálce,“ říká Maki Galimberti. „Prakticky vždy jde o něčí tvář. Tváře působí na diváka tak, jako nic jiného. Proto jsem se specializoval na portréty.“ Maki si vybudoval hvězdnou kariéru v portrétní fotografii. Pracoval pro nejvýznamnější italské magazíny, ale pak se něco změnilo.
„Problém je, že v posledních letech měli vydavatelé méně peněz, které by mohli vynakládat na fotografy. Musel jsem proto častěji pracovat se soukromými a komerčními klienty, kteří chtějí propagovat svůj image a své podnikání. Jsem profesionál a považuji za nezbytné, aby mé focení mělo smysl a aby mě bavilo. I když jsou pro mě nyní komerční zakázky významnější než práce pro časopisy, pořád chci produkovat prvotřídní obrázky, které by svojí kvalitou mohly být publikovány na obálce magazínu.“
Tak vznikl projekt Casting Italy, jehož smyslem bylo svést dohromady skupinu obyčejných lidí z Makiho země a zacházet s nimi jako s celebritami.
„Proměnit reálné osoby v hvězdy má své výhody,“ říká Maki. „Fotografování skupiny výzkumníků kvůli propagaci nemocnice může být mnohem zajímavější než focení herce nebo popové hvězdy. Hledání krásy při portrétování normálních lidí je profesionální zkušenost, kterou si neobyčejně užívám.“
Při portrétování je nejdůležitější navázat s lidmi vztah, odkrýt jejich charakter a to nejlepší, co v nich je. Tento přístup Maki uplatňuje po celou svoji fotografickou kariéru: „Je to pravda. Mám rád lidi a svoji lásku k lidem vkládám do své práce.“
Fotoaparát Sony α7R III vám také pomůže při navazování kontaktu s lidmi, a to zejména funkce automatického ostření na oko (Eye AF).
„Detaily a kvalita snímků pořízených dvěma aparáty α7R III, které používám, jsou velice důležité,“ říká. „Pro portrétního fotografa je obrovská výhoda také to, že se nemusí schovávat za hledáčkem. Jsem přesvědčený, že tím bych ztratil pozornost fotografovaného člověka, která je základem pro navázání vztahu. Proto se raději spoléhám na systém Eye AF, kterým α7R III disponuje, a pracuji se zadním displejem. Mohu se tak cele soustředit na kontakt s fotografovanou osobou.“
Používání aparátu α7R III tímto způsobem přispívá k budování dobrých vztahů s lidmi. Například funkce tichého snímání usnadňuje lidem, kteří jsou před kamerou nesví, aby se při fotografování chovali přirozeně. Maki používá dva oblíbené portrétní objektivy FE 24–70 mm f/2,8 GM a FE 70–200 mm f/2,8 GM, každý z nich nasazený na jednom fotoaparátu. Může tak fotit zblízka i pořizovat skupinové snímky, a to vždy při výborné kvalitě snímků a s dokonalou kontrolou nad hloubkou ostrosti.
Lidem, které fotografuje, Maki umožňuje, aby na snímcích vypadali jako hvězdy z obálek časopisů. Stylisté, se kterými spolupracuje, věnují portrétovaným stejnou péči, jaké se při focení dostává celebritám. Důraz na detail upoutá divákovu pozornost a zbaví snímek rušivých prvků, kterých by si fotograf nemusel všimnout: „Když jsem poprvé pracoval se stylistou, měl jsem pocit, že jsem ve fotografickém ráji. Péče věnovaná oblečení a detailům vedla k tomu, že snímky byly automaticky krásnější. Snažím se tak postupovat vždy.“ Pomáhá i velký třípalcový displej aparátu α7R III, ve kterém se zobrazuje 100% celý záběr, a to přesněji, než v tradičním optickém hledáčku.
Základem pro pořízení dobrých snímků je dobré světlo. V exteriérech Maki s oblibou používá velký softbox, aby vybalancoval přirozené světlo dopadající na fotografovanou osobu. Důležitá je příprava: „Seznámit se s daným místem je často stejně důležité, jako pozornost věnovaná člověku, kterého fotím. Ke sdělení příběhu člověka hraje důležitou roli pozadí zachycené na snímku. Samozřejmě chci, aby lidé na snímcích vypadali skvěle, ale nejdůležitější na to všem je právě sdílení příběhů. Bez svého vybavení bych se přitom neobešel.“