Tablet Xperia se nepřipojuje k bezdrátové síti
Tablet Xperia se nepřipojuje k bezdrátové síti
Pokud se váš tablet Sony nepřipojuje k bezdrátové síti, řiďte se prosím pokyny níže.
- Zkontrolujte na tabletu nastavení bezdrátové sítě
Poznámka: Tento článek předpokládá, že znáte název bezdrátové sítě, heslo a typ zabezpečení a že samotná síť funguje správně. Ostatní zařízení, například smartphone nebo notebook, by se měla k síti připojit bez problémů. Doporučujeme, abyste si podrobnosti o bezdrátové síti poznamenali pro budoucí potřebu. - Na domovské obrazovce klepněte na tlačítko
Apps (Aplikace), potom na WiFi-Checker.
- Klepněte na tlačítko Test a řiďte se pokyny na obrazovce.
- Pro vyřešení problémů může být zapotřebí několik testů a kroků řešení.
Pokud už se kroky pro vyřešení problému nemění a pokud se problém stále nepodařilo vyřešit, pokračujte následujícím krokem. - Zkontrolujte připojení s tabletem blízko u routeru
Poznámka: Bezdrátové připojení ovlivňuje vzdálenost a překážky, například zdi, strop, dveře a spotřebiče. Bezdrátové připojení může být rušeno jinými bezdrátovými sítěmi, zejména pokud používají stejné kanály. - Pokud se tablet připojí k bezdrátové síti, když je umístěn blízko routeru, ale ne když je od něj vzdálen, není řešení na straně tabletu a překračuje rozsah tohoto článku. Doporučujeme vyzkoušet jiné bezdrátové kanály a zkontrolovat konstrukci a umístění antény routeru. Další informace naleznete v příručce k routeru.
- Pokud se tablet nepřipojí k routeru, ani když se nachází v jeho blízkosti, pokračujte následujícím krokem.
- Zkontrolujte, zda router používá filtrování MAC adres
Poznámka: Funkce filtrování MAC adres povoluje nebo zakazuje přístup na základě hardwarové adresy síťového adaptéru. Funkci lze nakonfigurovat v konfiguračním panelu vašeho routeru. - Pokud jste již dříve přidávali jiná bezdrátová zařízení nebo umožňovali přátelům používat vaši bezdrátovou síť, aniž byste museli provádět změny v konfiguraci routeru, můžeme předpokládat, že filtrování MAC adres není aktivováno, a pokračovat krokem D.
- Pokud si nejste jisti, nahlédněte do uživatelské příručky routeru a pomocí v ní nalezených informací ověřte, že filtrování MAC adres není použito, zakažte je nebo přidejte tablet do seznamu povolených zařízení. Chcete-li najít MAC adresu tabletu, klepněte na Apps (Aplikace), Settings (Nastavení), About tablet (O tabletu) a Status (Stav). Otevře se vyskakovací okno, posuňte se dolů, aby se zobrazila MAC adresa Wi-Fi.
- Zkontrolujte, zda váš tablet Sony používá nejnovější aktualizaci systému
- Klepněte na Apps (Aplikace), Settings (Nastavení), potom na About tablet (O tabletu).
- Klepněte na System Update (Aktualizace systému).
- Pokud tablet používá starší verzi, proveďte aktualizaci na nejnovější verzi.
Poznámky:
- Pokyny pro aktualizaci jsou uvedeny na těchto internetových stránkách v záložce aktualizace části pro váš model.
- Pokud připojení k bezdrátové síti nefunguje spolehlivě, ani když se přiblížíte k routeru, proveďte aktualizaci pomocí sítě v jiném místě.
- Resetujte Wi-Fi modul
- Na domovské obrazovce klepněte na Apps (Aplikace), potom na Settings (Nastavení).
- Klepněte na přepínač vedle Wi-Fi, abyste funkci Wi-Fi zakázali.
Poznámka: „ON“ (ZAP.) znamená, že je funkce Wi-Fi povolena.
- Stiskněte tlačítko napájení a přidržte je zhruba 3 sekundy.
- Když se objeví vyskakovací okno upozorňující na vypnutí, klepněte na OK.
- Počkejte, dokud se tablet nevypne, potom znovu stiskněte tlačítko napájení.
- Když se tablet spustí, klepněte na Apps (Aplikace), potom na Settings (Nastavení).
- Klepněte na přepínač vedle Wi-Fi, abyste funkci Wi-Fi povolili.
- Pokud se tablet stále nepřipojí k bezdrátové síti, pokračujte následujícím krokem.
- Resetování tabletu
- Když je tablet zapnutý, stiskněte tlačítko napájení a přidržte je na 10 sekund.
- Znovu stiskněte tlačítko napájení a počkejte, dokud se tablet nerestartuje.
- Pokud se tablet stále nepřipojí k bezdrátové síti, pokračujte následujícím krokem.
- Proveďte návrat k výrobnímu nastavení
Poznámka: Návrat k výrobnímu nastavení vymaže všechny aplikace a jejich data včetně nastavení bezdrátové sítě, podrobností k účtu Google a k e-mailovému účtu a záložek prohlížeče. Po návratu k výrobnímu nastavení můžete své aplikace znovu nainstalovat z obchodu Android market. - Na domovské obrazovce klepněte na Apps (Aplikace), potom na Settings (Nastavení).
- V sekci Personal (Osobní) klepněte na Backup & reset (Záloha a reset).
- Klepněte na Factory data reset (Obnovit výrobní data).
- Pokračujte klepnutím na možnost Reset tablet (Resetovat tablet).
- Klepnutím na tlačítko Erase everything (Vymazat vše) potvrďte, že jste si vědomi, že dojde k vymazání dat.
- Po několika sekundách se tablet vypne.
- Řiďte se pokyny vprůvodci spuštěním včetně konfigurace bezdrátové sítě.
- Vyzkoušejte, zda se tablet nyní připojí k bezdrátové síti.
- Pokud se problém nepodařilo vyřešit, může být nutná oprava.
Obraťte se na nás pomocí kontaktních možností uvedených na této stránce.