Jmenuji se Olivier Schmitt a jsem profesionální fotograf a filmař na volné noze. Žiji ve Francii. Po absolvování magisterského studia v oboru umění a techniky obrazu jsem pracoval jako technický ředitel na celovečerních filmech jako Já, padouch 2 nebo Mimoni. Možnost setkat se a spolupracovat s dalšími nadšenci mi přinesla obrovské potěšení a o řadu svých zážitků a poznatků jsem se podělil v kanálu YouTube, který nese mé jméno.
Měl jsem štěstí, že jsem mohl vyzkoušet nový fotoaparát Alpha 7S III. Napadlo mě, že vás seznámím s každodenním životem nezávislého filmaře a svůj vlastní příběh zde použiji jako základ pro scénář. Nechtěl jsem jen demonstrovat možnosti fotoaparátu, ale přidat i emoční rozměr a v konečném sestřihu najít způsob, jenž by divákům umožnil identifikovat se s hlavní postavou. Pokud jde o lokaci, vybral jsem město Annecy ve francouzských Alpách, což mi umožnilo zachytit různé nálady a ohromující krajiny.
Procházet na fotoaparátu Alpha 7S III všechny možné kroky, především možnosti Full-Frame záznamu 4K 120p, bylo vysloveně vzrušující. Posledních pár let jsem používal fotoaparát Alpha 7 III, který mě nikdy nezklamal. Zjistil jsem však, že Alpha 7S III se snáze používá a v terénu je efektivnější díky novým zabudovaným funkcím. Nově koncipovanou nabídkou se lépe prochází a automatické ostření v reálném čase se ukázalo jako neuvěřitelně efektivní, takže jsem vůbec nemusel používat systém Follow Focus. Výklopný dotykový displej také velmi usnadnil snímání ve stísněných podmínkách. Navzdory celodennímu natáčení na slunci jsem nikdy neměl problémy s přehříváním a stačila mi jen jedna baterie denně, což je ještě pozoruhodnější.
Také se mi poštěstilo vyzkoušet nový objektiv 12–24 mm f/2,8 G Master a musím říci, že je to bomba! Byl jsem v pokušení natočit na něj celý film, ale nakonec jsem použil i své objektivy 24 mm f/1,4 GM, 16–35 mm f/2,8 GM, 24–70 mm f/2,8 GM a 70–200 mm f/2,8 GM. Objektiv 70–200 mm jsem mohl vyzkoušet i s držákem Ronin S. Byl těžký, ale výsledky byly skvělé!
Chtěl bych se podělit o několik tipů ze své práce s tímto fotoaparátem. Nějaký čas jsem jako obvykle strávil nastavováním předvoleb videa na voliči režimů. Zjistil jsem, že to ušetří čas a zajistí konzistentnost v různých situacích při natáčení. Například jsem si na horním voliči nakonfiguroval 3 předvolby videa. Režim 1 pro 4K 25p All-Intra, režim 2 pro 4K 100p (protože natáčím v PAL) s novým kodekem XAVC HS a nakonec režim 3 pro můj speciální noční profil. Nakonfiguroval jsem si i tlačítka rychlých voleb, která zrychlují a zjednodušují ovládání.
Při natáčení jsem chtěl jsem otestovat dynamický rozsah snímače (jmenovitě více než 15 clonových čísel) v režimech 10bitového záznamu 4:2:2.Hodně záběrů jsme proto natáčeli proti slunci. Zjistil jsem, že si nemusím dělat starosti s přepáleným světlem ani s rozdíly mezi expozicí venku a uvnitř. Fotoaparát si s takovými extrémními změnami osvětlení výborně poradí.
Vytvořit tento projekt byla ohromná zábava, a navíc mi to přineslo skvělou příležitost vyzkoušet neuvěřitelný nový fotoaparát. Když se obklopíte dalšími tvůrci, bez ohledu na to, na jaké jste úrovni a jaké máte zkušenosti, umožní vám to posunout se ve vlastních projektech dál a otevře vám to nové možnosti. Tuto příležitost bych rád využil k tomu, abych poděkoval všem členům týmu a hercům, bez nichž by se tento projekt nikdy neuskutečnil. Dalším důležitým bodem je plánování záběrů. Tento krátký film si vyžádal více než měsíc příprav a organizace. Chcete-li si poradit s projektem tohoto typu, vždy musíte strávit více času plánováním než natáčením v terénu. Mějte důvěru v sebe i ve svou schopnost vytvářet nádherný obsah!