Když máte problémy se zařízením, měli byste nejprve zkusit několik kroků.
Tip
Následující kroky se mohou v různých verzích Androidu lišit. Pokud chcete zjistit, jakou verzi systému Android vaše zařízení využívá, najděte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > About phone (O telefonu) > Android version (Verze systému Android). Pokud nevidíte v části Settings (Nastavení) možnost About phone (O telefonu), klepněte na položku System (Systém).
Pustit znovu
Restart zařízení
Poznámka
Pokud není baterie dostatečně nabitá, nemusí se restart zařízení podařit. Připojte zařízení k nabíječce a zkuste je restartovat znovu.
- Dlouze stiskněte tlačítko zapnutí/vypnutí.
- V nabídce, která se otevře, klepněte na možnost Restart (Restartovat). Zařízení se automaticky restartuje.
Vynucení restartu nebo vypnutí telefonu
- Dlouze současně stiskněte tlačítko napájení a tlačítko zvýšení hlasitosti, dokud zařízení nezavibruje.
- Postupujte podle kroků níže v závislosti na tom, zda si přejete vynutit restart, nebo vypnutí, zařízení.
- Pokud chcete vynutit restartování zařízení: V tomto okamžiku tlačítka uvolněte. Zařízení se restartuje.
- Pokud chcete vynutit vypnutí zařízení: Tlačítka dále držte. Po dalších několika sekundách zařízení třikrát zavibruje a vypne se.
Aktualizujte
Resetovat
-
Proveďte obnovení továrního nastavení. Někdy se jedná o nejlepší řešení v případě, že vaše zařízení přestane správně fungovat. Předtím, než začnete, ujistěte se, že znáte své uživatelské jméno a heslo účtu Google.
Obnovení továrního nastavení (Android 10)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Erase all data (Vymazat všechna data).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte klepnutím na možnost Erase all data (Vymazat všechna data).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 9)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 8)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Vyhledejte a klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Reset (Resetovat).
- Klepněte na možnost Factory data reset (Resetování dat do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
- Pokud na zařízení nemůžete do nabídky Nastavení přejít, proveďte opravu softwaru za použití počítačové aplikace Xperia Companion. Opravy softwaru lze provést i v případě, že zařízení vůbec nereaguje.
Oprava softwaru zařízení pomocí aplikace Xperia Companion
Poznámka
Před provedením opravy softwaru zkontrolujte, zda znáte své uživatelské jméno a heslo pro účet Google. V závislosti na vašem nastavení zabezpečení může být nutné je zadat při restartu zařízení po opravě softwaru.
- Ověřte, zda je na počítači PC nebo Mac nainstalována aplikace Xperia Companion.
- Spusťte aplikaci Xperia Companion na počítači a na hlavní obrazovce klikněte na tlačítko Oprava softwaru.
- Podle pokynů na obrazovce znovu nainstalujte software a dokončete opravu.