4.5 based on 2 customer reviews

Zákaznická hodnocení: 2

2 Modely

Modely

0

Sony RX R

RX1 (s dolní pásmovou propustí) 10.10.2017 podle margo73

Obrazově jde o naprosto výjimečný fotoaparát, krásné podání barev, výjimečná ostrost, nízký šum a díky cloně f2 a velikosti čipu se dá velmi dobře procovat s hloubkou ostrosti. Co bych ocenil, je více možností nastavení fotoaparátu.

Kvalita obrazu

0

0

0

Ultimátní malý fotoaparát

RX1R (bez dolní pásmové propusti) 21.11.2015 podle ianus

Když jsem před časem přemýšlel o fotoaparátu, který bych si pořídil ke své špičkové fullframe zrcadlovce (je totiž zbytečně velká, a tudíž nejsem ochoten nosit ji pořád s sebou), stanovil jsem si dvě podmínky: 1) nový fotoaparát musí být natolik malý, abych ho mohl nosit pořad při sobě, bez toho, aby mě to obtěžovalo 2) musí mít mít kvalitní fullframe snímač, nejméně 24 Mpix Jsem dokumentární fotograf, a ohnisko 35 mm je mé oblíbené; nepoužívám zoom objektivy (všechny mé objektivy mají pevnou ohniskovou vzdálenost), takže i zeissovský velmi kvalitní objektiv na RX1r, hrál při mé volbě důležitou roli. Po několika měsících používání jsem se soňákem natolik sžil, že už fotografuji téměř výhradně s ním, a uvažuji, že velkou zrcadlovku prodám. Hlavní plusy (z mého pohledu): 1) malé rozměry 2 vynikající kvalita obrazu 3) vynikající ISO 1600 (často fotografuji v místnostech nebo místech, kde je málo světla, a potom musím používat vyšší ISO - různé reklamní letáky se předhánějí v tom, jak vysoké ISO jejich konkrétní fotoaparát umí a uvádějí neuvěřitelně vysoká čísla. To jsou ovšem naprosto k ničemu údaje, kdo fotografuje a připravuje fotografie na nějaké úrovni, tak ví, že při těch vysokých ISO už kvalita obrazu degraduje takovým způsobem, že je pro profesionála jen obtížně akceptovatelná, spíše velmi neakceptovatelná. Na RX1r mám nastavený limit pro nejvyšší ISO na 1600, kdy je kvalita obrazu stále naprosto vynikající i pro profesionální printy výstavních rozměrů.) Hlavní minusy: 1) poměrně vysoká cena (ale byl jsem ochoten ji za tu kvalitu akceptovat) 2) výdrž baterie by mohla být vyšší (nutnost dokoupit jednu až dvě další baterie) 3) nutnost dokoupit další příslušenství, především elektronický hledáček a sluneční clonu (u již tak drahého fotoaparátu se náklady dále zvyšují) I přes uvedené výhrady, je pro mě přínos fotoaparátu natolik zásadní, že bych ho doporučil každému podobně smýšlejícímu (především dokumentárnímu) fotografovi. Nic lepšího v této kategorii na trhu není.

Kvalita obrazu

1

0