Vision-S

VISION-S expozice na veletrhu CES 2022 představuje vstup do nové fáze

10 led, 2022

Na veletrhu CES 2020 představila společnost Sony Group Corporation („Sony“) iniciativu „VISION-S“, jejímž cílem je přispět k rozvoji mobility. Jako součást své expozice předvedla prototyp automobilu. Demonstrace tohoto konceptu v reálném světě odstartovala v prosinci téhož roku testováním na veřejných silnicích v Evropě a Sony zahájilo ověřovací zkoušky bezpečnosti a uživatelského komfortu zobrazovací a snímací technologie instalované uvnitř i vně vozidla a systému rozhraní člověk-stroj (HMI). V dubnu 2021 zahájila jízdní testy 5G a plánuje i nadále nasazovat své špičkové technologie, které poskytnou nové zážitky v oblasti mobility, jež prochází proměnou směrem k elektromobilům (EV). 

Společnost Sony hodlá tuto iniciativu dále rozvíjet, protože vstupuje do nové fáze vývoje VISION-S. Na veletrhu CES 2022 představila nový prototyp vozu SUV, který splňuje nároky na různé hodnoty a životní styl.  

VISION-S i nadále usiluje o to, aby se moderní mobilita ještě více přiblížila lidem, a zároveň vyvíjí technologie zaměřené na bezpečnost a zabezpečení, adaptabilitu a zábavu. Na veletrhu CES 2022 vystavila společnost Sony prototyp vozidla typu SUV (VISION-S 02), který představuje revoluci v designu. Toto vozidlo využívá stejnou platformu EV/cloud jako prototyp (VISION-S 01), který se již testuje na veřejných komunikacích. Tento nový prototyp nabízí řadu zážitků s využitím velkého vnitřního prostoru a variability sedmimístného vozu. Stejně jako typ VISION-S 01 byl navržen tak, aby se dokázal přizpůsobit nejrůznějším životním stylům ve společnosti, ve které se hodnoty stále více diverzifikují.  

Bezpečnost: Bezpečná mobilita 

Systém podporuje bezpečnou jízdu rozpoznáváním a analýzou okolního prostředí v reálném čase pomocí senzorů instalovaných okolo vozidla v rozsahu 360 stupňů. Tyto senzory zahrnují vysoce citlivé obrazové senzory CMOS s vysokým rozlišením a širokým dynamickým rozsahem a senzory LiDAR, které přesně snímají trojrozměrný prostor. Systém navíc umožňuje intuitivní interakci řidiče s audiosystémem vozidla a systémem HMI, takže řidič může přesně posoudit stav okolního prostředí, například přítomnost nouzových vozidel, a to i zevnitř vozidla. Cílem společnosti Sony je zajistit větší bezpečnost a pohodlí pro všechny prostřednictvím svých senzorových a komunikačních technologií. V současné době provádí v Evropě funkční ověřovací testy směřující k uvedení pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) úrovně 2+ na veřejné komunikace.  

Adaptabilita: Blíže lidem  

Time-of-Flight (ToF) senzory se používají k zajištění monitorovacích funkcí pro ověřování řidiče a k dohledu nad cestujícími. Podporují také intuitivní gesta a hlasové příkazy, jejichž účelem je zlepšit použitelnost rozhraní vozu. Aby bylo možné vytvořit prostředí, které bude vyhovovat preferencím jednotlivých uživatelů, bude vozidlo navíc vybaveno novou funkcí, která uživatelům umožní přizpůsobit vizuální téma displeje a zvuky zrychlování a zpomalování vozidla. 

Nastavení vozidla, zamykání klíčů a uživatelská nastavení lze synchronizovat propojením vozidla s cloudem pomocí mobilní komunikace, včetně 5G komunikace, která se vyznačuje nízkou latencí, vysokou kapacitou a vysokou rychlostí. Protože se aktualizace navíc promítají do vozidla prostřednictvím přenosu dat (OTA), je možné zajistit bezpečnost a průběžně zdokonalovat funkce služeb a nabídky s přidanou hodnotou. 

Dálkové ovládání: Společnost Sony využila pro dálkové ovládání prototypu vlastní technologie i znalosti z oblasti komunikačních technologií a zabezpečení, které získala při vývoji chytrých telefonů. Společnost Sony považuje vzdálené ovládání za technologii, která bude hrát v nové éře autonomního řízení automobilů zásadní roli. Právě z tohoto důvodu uskutečnila společnost Sony jízdní testy, při nichž se propojilo Japonsko a Německo pomocí 5G, a spolupracuje se svými partnery také na dosažení přenosu s nízkou latencí (video a řídicí signály) a řízení komunikace (monitorování a predikce) pomocí telematického systému instalovaného v prototypu VISION-S 01.  

Zábava: Obohacení mobility o zábavu

Reproduktory umístěné v sedadlech, které vytvářejí trojrozměrné zvukové pole, společně se streamovací službou kompatibilní s „360 Reality Audio“, poskytují pohlcující hudební zážitek, jako by cestující byli obklopeni živým vystoupením oblíbeného umělce.   

Kromě toho je součástí systému VISION-S plně integrovaná digitální video služba „BRAVIA CORE for VISION-S“, která poskytuje vysoce kvalitní filmový zážitek. Služba umožňuje sdílené nebo individuální přehrávání videa na přední panoramatické obrazovce a jednotlivých displejích na zadních sedadlech.   

Nabídka herní zábavy ve vozidle se dále rozšířila o možnost hrát hry PlayStation® přes vzdálené připojení ke konzoli u vás doma a o možnost hrát streamované hry prostřednictvím cloudu. 

Vstupujeme do nové fáze  

V zájmu dalšího urychlení a nových návrhů, které dále rozvíjejí mobilitu, založí společnost Sony na jaře 2022 provozní společnost „Sony Mobility Inc.“, jejímž prostřednictvím hodlá vstoupit na trh s elektromobily. 

Obchodní cíle nové společnosti 

Cílem nové společnosti bude co nejlépe využívat technologie umělé inteligence a robotiky, pomáhat vytvářet svět, kde každý může žít v každodenním souladu s roboty, naplňovat lidi emocemi a prospívat společnosti. Prostřednictvím systému VISION-S, který přispívá k rozvoji mobility, spolu s autonomním zábavním robotem aibo a dronem Airpeak, bude společnost Sony usilovat o další vytváření nových hodnot v různých sférách. 

 

* aibo jsou ochranné známky společnosti Sony Group Corporation.  

* Airpeak je ochranná známka společnosti Sony Group Corporation.  

* Názvy ostatních společností a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky jednotlivých společností.  

 

Společnost Sony je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od her a síťových služeb po hudbu, fotografie, spotřební elektroniku a finanční služby. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

Sign up to receive Sony press releases by email
You have successfully signed up for Sony press release emails
Done!
Invalid email