Řada EXTRA BASS™
SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5
SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5
Hudební festivaly lidi spojují hudebním i vizuálním kouzlem – mohutné basy a dynamické osvětlení vytváří atmosféru kolektivního nadšení. Řada inovativních přenosných reproduktorů s technologií EXTRA BASS™ tento zážitek vnáší i do našich domovů, kde umožňuje lidem sdílet společnou radost z hudby.
Poslech hudby už často není individuální záležitost. S rostoucí popularitou elektronické taneční hudby (EDM) a hudebních festivalů si lidé zvykli hudební zážitky sdílet v živém prostředí. Naše řada zařízení s technologií EXTRA BASS lidem umožňuje prožít ochutnávku takového zážitku i bez osobní přítomnosti na živé akci. Abychom dokázali nabídnout plnohodnotný hudební zážitek, který se neomezuje pouze na zvuk, doplnili jsme klasickou funkci reproduktoru (přehrávání zvuku) o osvětlení a přidali odolné provedení, díky kterému jsou tyto bezdrátové reproduktory pohodlně přenosné a multifunkční.
Náš tým designérů musel nalézt odpovědi na dvě klíčové otázky: jak převést charakteristické basy elektronické taneční hudby do vizuální podoby a jak docílit dostatečné odolnosti, aby mohl vzniknout jedinečný hudební zážitek v libovolném prostředí. Při zkoumání možných řešení jsme nakonec došli k „robustní“ konfiguraci, která svým hutným a těžkým vzhledem ztělesňuje nízké zvukové frekvence. Kromě toho, že basům dodává hlubší a silnější vizuální identitu, než jakou nabízejí obvyklé ploché boxové reproduktory, je konstrukce EXTRA BASS opatřena také zaoblenými hranami, díky nimž je celá konfigurace odolnější. Robustní provedení završuje celý zážitek z produktu a spojuje dohromady výkonné basy s odolností.
Osvětlení vinoucí se po obvodu jednotky reproduktoru je synchronizováno se zvukem, který z něj vychází, čímž basům dodává další vizuální rovinu. Spojením pevné konstrukce s technologií inteligentního osvětlení jsme vytvořili design, který zážitek z technologie EXTRA BASS posouvá na zcela novou vzrušující úroveň.
Takuma, hlavní umělecký ředitel
Naším úmyslem bylo celý zážitek z hudebního festivalu – zvuk, světlo a pospolitost – propojit v rámci aktivního reproduktoru. Díky kombinaci pevné konstrukce s technologií osvětlení jsme vytvořili přesně, co jsme chtěli: reproduktor schopný oživit každou oslavu.
Věděli jsme, že k vytvoření robustního designu s výkonnými basy a optimální přenosností bude zapotřebí dokonalých tvarů, materiálů a dalších prvků. Ve snaze o sloučení jednotlivých dílů s různými funkcemi do hutné, kompaktní konstrukce jsme spolupracovali s konstruktéry a testovali koncepty struktury těla, dokud jsme nedosáhli optimálního hladkého a zaobleného tvaru. Jakmile jsme měli hotový základní tvar, rozhodli jsme se ho opatřit dvojí povrchovou úpravou: horní část má pryžový povrch, který exteriéru dodává jednoduchý vzhled a ochranu proti poškrábání, zatímco nerovná textura ve spodní části dodává vzhledu na odolnosti a produkt je díky ní možné lépe uchopit, což usnadňuje jeho přenášení a umisťování na různých místech. Dvoubarevná povrchová úprava svým kontrastem zdůrazňuje pevnost konstrukce a svým funkčním stylem doplňuje celkový design.
Pro tým designérů byla důležitým bodem především jednotka reproduktoru, která představuje nejen nejdůležitější prvek pro dosažení hlubokých basů, ale musí vytvářet také vizuální dojem. Aby bylo možné tento prvek posunout do popředí designu, umístili jsme po obvodu jednotky pás trubicového osvětlení a mřížku jsme opatřili vzorem s otvory – toto řešení umožňuje nejen čistý průchod zvuku, ale uživatelé díky němu mohou také vidět vibrace reproduktoru při změnách akustického tlaku, čímž je vizuálně podtržena energii basových frekvencí. Mřížka má vypouklý tvar, který vyjadřuje sílu zvuku vyzařujícího ven z reproduktoru. Koncept „výkonu“ určuje barvy těla reproduktoru a jasné odstíny produktové řady BOLD COLOR propůjčují zvuku další úroveň vizuální identity. Konstrukce rozmanitými a poutavými způsoby přispívá k vizualizaci zážitku z basů – odshora dolů, uvnitř i navenek.
Hibino, manažer designu
Koncept bezdrátových reproduktorových systémů coby fixních prvků interiéru je na ústupu – Lidé chtějí kompaktní reproduktory, které mohou přenášet a používat na různých místech. Vzhledem k poptávce po přenosnosti jsme se zaměřili na vývoj odolného mobilního produktu, který by vyhovoval lidem kempujícím v přírodě, milovníkům večírků a dalším, pro které je všestrannost klíčová.
Pokud se chcete podívat na video, přijměte soubory cookie z YouTube
Přejděte do nastavení souborů cookie níže a povolte soubory cookie z YouTube v části „Functional“ (Funkční).
Pro elektronickou taneční hudbu (EDM) je osvětlení neodmyslitelnou součástí zážitku. Abychom napodobili nezaměnitelnou atmosféru festivalové scény, vytvořili jsme barevné schéma schopné reflektovat hlasitou a přitom jemnou dynamiku této hudby. Trubicové osvětlení střídá „studené“ a „teplé“ barevné fáze pro dosažení barevného kontrastu a synchronizací s rytmem vytváří pulzující paletu světla – dokonalý doplněk k typickým vysokým a hlubokým tónům žánru EDM.
Vyvinuli jsme také algoritmus schopný v reálném čase identifikovat a měřit změny v hudbě, který je založen na naší technologii pro detekci rytmu. Výsledkem je schéma osvětlení, které se přizpůsobuje tónům a tempu každé skladby a díky funkcím inteligentního osvětlení podtrhuje hudbu. Jednotka také vydává rytmické bílé záblesky, přičemž jejich struktura není přímá ani konstantní: impulzy se zrychlují a zpomalují v závislosti na skladbě, čímž automaticky vytvářejí dynamiku osvětlení živého koncertu.
Fujiki, designér
Když jdete na hudební festival, basy a světlo na vás působí na fyzické úrovni. O dosažení přesně takového pocitu vzrušení celého těla jsme usilovali. Klíčovými prvky designu osvětlení samozřejmě byla detekce rytmu a barevná schémata, ale věděli jsme také, jak důležité je lidem pomoci dosáhnout skutečného, smyslového vzrušení z celého zážitku.
Žádný produkt nedokáže uživatelům prezentovat své kvality sám o sobě. Proto je velmi důležité, aby za něj hovořil jeho design. Z tohoto důvodu jsme vytvořili logo řady EXTRA BASS tak, aby zdůrazňovalo hluboké basy a odráželo celkový koncept této technologie. Text loga EXTRA BASS používá různou tloušťku písma; tučné zvýraznění slova BASS podtrhuje důraz na nízké frekvence a úzké propojení jednotlivých písmen odkazuje na úsporný a kompaktní design. Důležitá je také grafická výplň písma, která obsahuje prvky evokující zvuk a atmosféru živého vystoupení a nabízí intuitivní spojení mezi produktem a zážitkem z návštěvy hudebního festivalu.
I balení produktů klade důraz na dynamičnost a usiluje o působivé provedení zaměřené na basovou linku. Basy tak představují nejen hlavní jádro produktového konceptu, ale stojí také za všemi prvky celkové prezentace.
Matsuda, designér
Balení se většinou zaměřuje na zdůraznění tvarů produktu. U balení řady EXTRA BASS jsme se však rozhodli dát hlavní důraz na zážitek z basů. Na základě tohoto nápadu funguje celá komunikační strategie.
Řada EXTRA BASS představuje vzrušující spojení působivých basů a chytrého, dynamického osvětlení a výrazným způsobem přesahuje klasickou koncepci zvukového systému. Hlavní důraz totiž posouvá na sdílení radosti z hudby ve větších skupinách, a to bez ohledu na prostředí.
*Dostupnost produktů se může v jednotlivých zemích a regionech lišit.