Tip
Následující kroky se mohou v různých verzích Androidu lišit. Pokud chcete zjistit, jakou verzi systému Android vaše zařízení využívá, najděte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > About phone (O telefonu) > Android version (Verze systému Android). Pokud nevidíte v části Settings (Nastavení) možnost About phone (O telefonu), klepněte na položku System (Systém).
- Restartujte zařízení a poté vypněte a znovu zapněte připojení k síti Wi-Fi.
Zapnutí nebo vypnutí připojení k síti Wi-Fi
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet) > Wi-Fi.
- Klepnutím na posuvník zapněte nebo vypněte připojení Wi-Fi.
Poznámka
Může trvat několik sekund, než se připojení Wi-Fi zapne.
-
Restartujte směrovač. Ověřte, zda směrovač má certifikaci Wi-Fi. Vaše zařízení má certifikaci Wi-Fi, takže pokud ji směrovač nemá, je možné, že zařízení spolu správně nekomunikují.
Jak zjistit certifikaci pro technologii Wi-Fi
- Hledejte na balení produktu nebo v jeho dokumentaci logo nebo frázi Wi-Fi CERTIFIED nebo prohledejte databázi produktů Wi-Fi CERTIFIED na webu Wi-Fi Alliance.
- Ze zařízení vymažte nastavení pro síť Wi-Fi, ke které se chcete připojit, a pak ji resetujte.
- Zkontrolujte, zda jste v dosahu směrovače Wi-Fi. Zkontrolujte sílu signálu Wi-Fi
(ikona Wi-Fi) na stavovém řádku. Pokud je signál slabý nebo žádný, přejděte blíže k hotspotu Wi-Fi, tedy zařízení, které poskytuje síť Wi-Fi. - Ujistěte se, že router používá nejnovější verzi softwaru. Kontaktujte výrobce směrovače a požádejte jej o pokyny pro aktualizaci softwaru směrovače.
- Pomocí počítače ověřte následující nastavení směrovače. Pokud si nejste jisti, jak tato nastavení změnit, přečtěte si informace v uživatelské příručce ke směrovači nebo kontaktujte jeho výrobce.
- Rychlost/režim sítě: Použijte režim auto nebo mixed (smíšený) místo b, g nebo n.
- Identifikátor SSID a heslo: Ověřte, zda neobsahují žádné speciální znaky nebo znaky, které nejsou obsaženy ve standardní znakové sadě ASCII.
- DHCP: Zkontrolujte, že je toto nastavení zapnuto. Máte-li potíže s přístupem k Internetu pomocí připojení Wi-Fi, můžete rovněž vyzkoušet nastavení statické adresy IP.
- Filtr MAC: Zkontrolujte, že je toto nastavení vypnuto. Nastavte rovněž zařízení jako povolené.
- Kanál: Zkuste použít jiný kanál, přednostně 11 nebo nižší.
- Přidejte adresu MAC zařízení do filtrovací tabulky MAC směrovače Wi-Fi. Některé směrovače umožňují připojení pouze z určitých adres MAC.
Pokyny pro přidání adres MAC do filtrovací tabulky MAC směrovače vyhledejte v uživatelské příručce ke směrovači nebo kontaktujte jeho výrobce.
Zjištění adresy MAC zařízení
- Vyhledejte a klepněte na položku Settings (Nastavení) > Network & internet (Síť a internet) > Wi-Fi.
- Klepněte na možnost Wi‑Fi preferences (Předvolby Wi-Fi) > Advanced (Pokročilé). Adresa MAC je zobrazena v seznamu.
- Proveďte obnovení továrního nastavení. Někdy se jedná o nejlepší řešení v případě, že vaše zařízení přestane správně fungovat. Dojde však k vymazání veškerého osobního obsahu uloženého ve vnitřní paměti zařízení. Data, která si chcete ponechat, zazálohujte.
Zálohování dat pomocí počítače
- Odemkněte obrazovku zařízení a pomocí kabelu USB připojte zařízení k počítači.
- Na počítači vyberte soubory, které chcete zálohovat, a pak je zkopírujte a vložte nebo přetáhněte na místo v počítači.
Zálohování a synchronizace aplikací, nastavení telefonu a historie volání
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Backup (Záloha). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepnutím na přepínač povolíte funkci. Data aplikací, nastavení zařízení a historie volání budou automaticky zálohovány.
Poznámka
Můžete také povolit zálohování z nabídky nastavení na disku Google. Můžete synchronizovat data aplikací, nastavení zařízení a historii volání automaticky, když se přihlásíte na účet Google používaný k synchronizaci dat na vašem starém zařízení. Když poprvé zapojíte své nové zařízení, přihlaste se na účet Google v průvodci nastavením.
Obnovení továrního nastavení (Android 10)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Erase all data (Vymazat všechna data).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte klepnutím na možnost Erase all data (Vymazat všechna data).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 9)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Klepněte na položky Settings (Nastavení) > Systém (Systém) > Reset options (Možnosti resetování). Je možné, že tuto položku naleznete v sekci Advanced (Pokročilé).
- Klepněte na možnost Erase all data (factory reset) (Vymazat všechna data – resetování do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.
Obnovení továrního nastavení (Android 8)
Poznámka
V průběhu obnovování továrních dat nepřerušujte proces obnovení.
- Zazálohujte veškerá data z vnitřní paměti, která chcete zachovat, buď na paměťovou kartu v zařízení, nebo do jiného vnějšího úložiště. Pokud na kartě SD máte uloženy nešifrované soubory, je třeba také odebrat šifrování a zajistit tak, aby soubory byly dostupné i po resetování.
- Vyhledejte a klepněte na položky Settings (Nastavení) > System (Systém) > Reset (Resetovat).
- Klepněte na možnost Factory data reset (Resetování dat do továrního nastavení) > Reset phone (Resetovat telefon).
- Je-li to třeba, nakreslete bezpečnostní vzor nebo zadejte heslo či kód PIN pro odemknutí obrazovky.
- Potvrďte akci klepnutím na možnost Erase everything (Smazat vše).
Tip
Obnovením továrního nastavení se vaše zařízení nevrátí k předchozí verzi systému Android.