Xperia™: iniciativy výroby obalů, které myslí na životní prostředí

Dostupnost produktů a služeb se liší v závislosti na regionu.

Snaha úplně přestat používat plasty a posunout se ještě o krok dál

Společnost Sony od dubna 2021 usiluje o dosažení několika střednědobých ekologických cílů Green Management 2025 (GM2025), které jsou součástí plánu Road to Zero. Program GM2025 zajistí postupné snižování podílu plastů v obalech přenosných produktů, a pomůže tak na cestě k jejich úplnému odstranění.

Iniciativy značky Xperia myslící na životní prostředí

Podívejte se na toto video a zjistěte, jak značka Xperia uskutečňuje iniciativy ve prospěch životního prostředí.

Pokud se chcete podívat na video, přijměte soubory cookie z YouTube

Přejděte do nastavení souborů cookie níže a povolte soubory cookie z YouTube v části „Functional“ (Funkční).

Vývoj obalů

Snaha o úplné odstranění plastových obalů

Jednotlivé obaly, včetně krabic produktů a přihrádek, jsou nyní z originálního směsného materiálu.

Snímek tří hlavních složek originálního směsného materiálu od Sony – bambusu, cukrové třtiny a recyklovaného papíru.
Co je originální směsný materiál společnosti Sony?

Originální směsný materiál je papírový materiál vyvinutý společností Sony a vyráběný z rychle rostoucích rostlin a recyklovaného papíru. Hodí se na nejrůznější typy obalů.

Méně plastu ve vnější krabici

Zachování ochrany produktu a funkčnosti obalu

[1] Plast → papír [2] Odstraněná plastová přihrádka 

Naše mise: přestat s plastovými obaly

Shinji Kitazawa

Obalový designér
Sony Corporation, 
Středisko technologie produktů

Portrét obalového designéra Shinjiho Kitazawy

Podařilo se nám z našich obalů odstranit plast. Papírové obaly slouží hned dvěma účelům – zaprvé umožňují použití stávajících materiálů, aniž by ztratily na funkčnosti, a zadruhé usnadňují likvidaci či recyklaci, jelikož se jedná čistě o papír. 

Máme radost, že se nám plast z našich obalů podařilo odstranit. Přestože však došlo ke změně materiálu, tvar obalu zůstal stejný, a když jsme ho jen tak drželi v ruce, bylo těžké vizuálně poznat rozdíl. Věnovali jsme proto značný čas a úsilí tomu, abychom shromáždili informace a našli lepší způsob, jak toto ekologické poselství efektivně předávat svým zákazníkům. 

Během tohoto procesu hrál ústřední roli originální směsný materiál společnosti Sony, který naše poselství přirozeně předával. Tento materiál, který má základní vlastnosti papíru, byl pečlivě vyroben z důkladně vybraných materiálů a zachoval si přírodní strukturu bez přidaných barviv. Rozhodli jsme se jeho jedinečných vlastností využít – přijali jsme svěží designový koncept: „obal, který je poznat na pohled i na ohmat a který předá naše poselství,“ a představili jsme nový vnější tvar s měkkým a přírodním povrchem. 

Obaly z originálního směsného materiálu slouží jako základ naší komunikace – ztělesňují totiž naši vizi budoucnosti, v níž se zákazníci mohou spolu s námi aktivně zasazovat o ochranu životního prostředí.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY