Hledání dokonalého fotoaparátu 

Tomasz Tomaszewski

Tomasz Tomaszewski pochází z Polska a je profesionálním fotografem více než 30 let. Sám tvrdí, že dokonalý fotoaparát hledal od samého začátku. Nyní si myslí, že ho konečně našel v podobě modelu Sony RX1R II.

RX1R II

„Když se ohlédnete zpět do historie, zjistíte, že 90 % nejslavnějších fotografií bylo pořízeno 35mm objektivy. A přesně tohle se mi zamlouvá na modelu RX1R II – tohle a nádherné fotky. V současnosti je to můj hlavní fotoaparát.“ 

Tomaszewski uvádí model RX1R II jako dokonalý fotoaparát z mnoha důvodů. Tichý režim fotografovi umožňuje splynout se situacemi, které fotografuje. Tomaszewski je posedlý kvalitou fotografií a domnívá se, že soubory RAW vytvořené fotoaparátem zaznamenají všechny detaily, o které mu jde. Někdy však potřebuje především flexibilně měnit objektivy. V takové chvíli sáhne po modelu α7R II.

© Tomasz Tomaszewski

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/8, ISO 250

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R II + 24–70 mm f/2,8 G Master | 1/250 s, f/8, ISO 250

„Nikdy jsem nebyl velkým fanouškem objektivů se zoomem a vždy jsem při své práci dával přednost kvalitním snímkům bez úprav. Objektivy G Master se zoomem se ale nedají srovnat s ničím, co jsem dříve používal. V situacích, kdy potřebuji větší flexibilitu, používám mnohem raději objektiv G Master 24–70 mm, f/2,8 a 70–200 mm, f/2,8.“

© Tomasz Tomaszewski

 © Tomasz Tomaszewski | Sony α9 + 24–70 mm f/2,8 G Master | 1/125 s, f/8, ISO 1000

Pravidelný přispěvatel časopisu National Geographic. Práce ho zavedla do různých míst celého světa a jeho fotografické eseje byly publikovány mimo jiné v novinách a časopisech jako The New York Times, Paris Match, Stern, Time, Fortune Elle a Vogue. Je také autorem celé řady knih a pořádal samostatné výstavy ve Spojených státech, Kanadě, Izraeli, Japonsku, Brazílii, Madagaskaru, Nizozemsku, Německu, Francii, Itálii, Indonésii a Polsku.

Slide 1
© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1 | 1/500 s @ f/8, ISO 200

„Pokud mají mé fotografie vyprávět příběhy, musí čtenáři něco sdělovat. Nejde jen o mé ego nebo moji vizuální perspektivu. Pokouším se ukazovat věci jednoduchým způsobem, aby fotografiím kdokoli a kdekoli porozuměl. Henri Cartier-Bresson kdysi řekl: „Měli bychom hledat rozhodující okamžik.“ Vnímám to tak, že je důležité zaznamenat v mých fotografiích upřímnost, aby lidé scéně porozuměli bez přílišného přemýšlení. Pokud bych měl svou scénu nějak aranžovat, měl bych pocit, že celému procesu spíše škodím, než abych zaznamenával pravdu, která je okolo mě.“

Když si znovu prochází své snímky, všechny vyfotografované situace a místa, stále je pro něj záhadou: Proč jsou lidé dobří? Proč někteří dělají tak fantastické věci bez zjevného důvodu?

„Ani by mě nenapadlo, že to dělají kvůli nějaké ceně – důvodem je to, že jsou to dobří lidé, a pro mě je to fantastický zážitek. Když mohu takové chování zachytit na svých snímcích, pomáhá mi to posunout se dál.“

© Tomasz Tomaszewski | Sony RX1R II | 1/250s @ f/7,1, ISO 320

Produkty zmiňované v tomto článku

ILCE-9

Bezzrcadlový fotoaparát α9 Full Frame se složeným obrazovým snímačem CMOS

ILCE-7RM2

α7R II s „převráceným“ obrazovým snímačem Full-Frame

DSC-RX1RM2

Profesionální kompaktní fotoaparát RX1R II s 35mm snímačem

SEL2470GM

FE 24–70mm F2,8 GM

Tomasz Tomaszewski
Alpha Universe

Tomasz Tomaszewski

Polsko

Na fotografování pro mě není důležité, co fotografie zobrazuje a vyjadřuje, ale jaké otázky vyvolává a k jakým úvahám diváka povede.

Zobrazit profil

TEST


x