nevěsta s doprovodem se smějí při přípravě na obřad

Jak fotografuji | Svatební snímky

David Bastianoni

Úloha svatebního fotografa

Věřím, že úlohou svatebního fotografa je zprostředkovat vzpomínky příštím generacím. Dětem se dostane poučení a rodina zase získá skvělé vzpomínky na důležitý den svého života. Když tedy fotím svatbu, musím mít samozřejmě v hlavě nějakou představu „hrdiny“, ale musím být zároveň i fotoreportérem, který zachytí celý příběh.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Plochá kompozice ozdobné svatební pozvánky na stole

© David Bastianoni | Sony α7 III + 35mm f/2.8 | 1/250s @ f/2.8, ISO 1000

Je to ale víc než jen dokumentární fotografie. Ve skutečnosti jde o kombinaci mnoha různých stylů a dovedností. Je to fotografování míst a akcí, zátiší, portrétů a krajin – musíte počítat s tím, že budete muset ve velmi krátkém čase zvládnout ode všeho trochu. Potřebuji tedy fotoaparát, který mi pomůže všechny tyto situace zachytit, a proto používám Sony α7 III.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Nevěsta se ve společnosti dvou družiček připravuje před zrcadlem

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/320s @ f/2.0, ISO 50

Sony α7 III a dynamický rozsah Sony α7 III je pro mě jako pero – je to nástroj. Perem mohu napsat cokoli a fotoaparátem α7 III zase mohu cokoli vyfotit. Je lehký a má skvělou stabilizaci obrazu, má dva sloty na paměťovou kartu a kvalita obrazu je vynikající, s výborným dynamickým rozsahem.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Jednoduchý záběr nevěsty, která se dívá směrem od objektivu

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/250s @ f/1.8, ISO 250

Dynamický rozsah je velice důležitý, protože ne vždy mám na focení ideální světlo. Někdy ho není dost a jindy zase fotím v jasném světle. V obou případech musím zachytit všechny detaily šatů nevěsty, aniž bych je přitom přeexponoval. S dynamickým rozsahem Sony α7 III všechny tyto problémy odpadají. Používám trik, který spočívá v tom, že snímek lehce podexponuji, abych uchoval nejvýraznější detail šatů, a při postprodukci pak mohu zvýšit jas stínů, a tím tam znovu vrátím detaily.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Ženich a svědek se za slunečného dne usmívají do objektivu

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/2000s @ f/2.5, ISO 160

Camera Setup and Lenses V den svatby mám u sebe dva fotoaparáty α7 III, na každém boku jeden. Fotoaparát α7 III má jednu velice užitečnou funkci: mohu svá nastavení uložit a snadno je pak na kartě SD přenést do jiného fotoaparátu. To znamená, že jsou oba mé fotoaparáty vždy nastaveny stejně – veškerá nastavení, tlačítka pro nastavení, všechno je stejné, kdykoli vezmu kterýkoli z fotoaparátů do ruky.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Družička pomáhá nevěstě upravit závoj

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/640s @ f/1.8, ISO 400

Na levém rameni mám α7 III, buď s objektivem FE 28 mm f/2, nebo s objektivem FE 35 mm f/1,8. Věřte nebo ne, vlastním všechny objektivy Sony G Master, ale FE 28 mm f/2 a FE 35 mm f/1,8 jsou lehčí a oba jsou velice ostré. Během letní svatební sezóny se klidně může stát, že skoro každý den fotím něčí svatbu, a tyto objektivy jsou podle mě dokonalou kombinací kvality, velikosti a hmotnosti. Mohu s nimi fotografovat celý den a ani je necítím. Také ostří dost na blízko, takže je mohu využít pro detailní záběry zblízka.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Pár v objetí se sluncem na pozadí

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/800s @ f/1.8, ISO 125

Můj druhý fotoaparát Sony α7 III, který nosím na pravém rameni, má objektiv Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. Mohl bych sice opět použít 50 mm f/1,4, ale objektiv 55 mm f/1,8 má fantastickou kvalitu obrazu a je menší a lehčí. Kvalita obrazu z objektivů řady G a G Master je samozřejmě úžasná, ale i tyto objektivy se střední ohniskovou vzdáleností nabízejí výjimečnou kvalitu.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Černobílá fotografie nevěsty z profilu

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/160s @ f/1.8, ISO 100

Focusing on Faces Zaostření objektivů je u α7 III snadné. Když se snažím zachytit nějaký pohyb, například nevěstu nebo ženicha při chůzi, používám vždy režim průběžného ostření s režimem sledování. U portrétů používám automatické zaostření na oči, abych mohl přesně ostřit na oči subjektu. To znamená, že nikdy neminu záběr a všechny moje portréty jsou perfektně zaostřené na oči.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Nevěsta smějící se před obřadem s přáteli

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/2000s @ f/2.2, ISO 200

Mám jeden trik, který spočívá v použití funkce rozpoznávání a registrace obličejů. Na začátku focení pořídím jednoduché portréty nevěsty a ženicha a zaregistruji jejich obličeje. Tato funkce je vážně skvělá. Když fotoaparát ve scéně rozpozná více obličejů, automaticky pak zaostří na tvář nevěsty a ženicha, pokud jsou v záběru. Mohu dokonce nastavit prioritu, například upřednostnit tvář nevěsty před ženichovou.

David Bastianoni Sony Alpha 7M3 Smějící se novomanželé kráčejí uličkou

© David Bastianoni | Sony α7 III + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/1.8, ISO 160

Tyto funkce pro zaostření mi umožňují soustředit se na tu nejdůležitější část – zachycení emocí. Musím být připraven vyfotografovat výraz ženicha, když otáčí hlavu, aby se poprvé podíval na nevěstu kráčející k oltáři. Jeho výraz není podstatný - je jedno, jestli se usmívá nebo pláče, já jen vím, že musím autenticky zachytit tu chvíli, aby se na tu vzpomínku mohl dívat navždy.

Uvedené produkty

David Bastianoni

David Bastianoni | Itálie

Fotografování pro mě znamená řešení problémů, mluvení o životě a komunikaci, která se obejde beze slov.

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!