terry donnelly sony alpha 9 tři hráči ragby zápasí o míč

Jak fotím | Ragby v akci

Terry Donnelly

My motivation to take sports images comes from all the different narratives that can surround each event. Although it’s obviously key, it’s not just about what is happening on the pitch; there are so many stories to be told. But how do I go about telling these stories through my photography? Here are just a few insights. Getting started Regardless of what sport you want to photograph, to be successful it is absolutely essential that you understand the sport and the way the play can unfold. You have to be able to anticipate the game play and be ready to take a great shot as the opportunity presents itself, as there will only be one opportunity to capture a goal or a try.

terry donnelly sony alpha 7RIII širokoúhlý snímek ragbyového hřiště před hrou, po stranách šlehají plameny

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

U tak rychlých sportů, jako je ragby, zkrátka není čas na přemýšlení, jak upravit nastavení fotoaparátu nebo který zvolit objektiv. Musí to být téměř přirozený instinkt a ten se dostaví jedině s pochopením hry, znalostí výbavy a zkušenostmi. Pokud začínáte, je nejlepší začít od kořenů. Najděte sport, který si zamilujete, a zkoušejte jej fotografovat pořád dokola, než se naučíte s výstrojí pracovat.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby ve výskoku, když se pokouší položit míč

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Jak pořídit skvělé snímky | Vždy se snažím zachytit takové okamžiky hry, za kterými se skrývá příběh. Takové snímky pak stojí za zveřejnění. Například při focení ragby mě zajímají akce akrobatického rázu, projevy emocí, klíčové střety – z toho všeho vznikají skvělé fotky, které obstojí v médiích i na sociálních sítích.

Chcete-li fotit skvělé fotky, musíte být s fotoaparátem na správném místě. Při výběru místa záleží zejména na omezeních, které platí pro jednotlivé stadióny, ale také na tom, zda se zajímáte o jeden určitý klub nebo o jednoho určitého hráče. Pokud se například jedná o stý zápas hráče nebo se očekává, že hráč během hry dosáhne nějakého významného cíle, věnuji velkou pozornost místu, kde budu, i úhlu, z nějž budu fotit. Získám tak co nejvyšší šanci, že pořídím neopakovatelné fotografie.

terry donnelly sony alpha 9 dva protihráči provádějí zákrok na hráče, který se pokouší o akci

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Mít to správné vybavení

My regular setup is both the α9 and α7R III. The α9 is my ‘catch all’ piece of kit and I mostly use it with my FE 400 f/2.8 G Master and FE 70-200 f/2.8 G Master lenses capturing high speed action.

I use my α7R III for wide angle shots with the FE 16-35 f/2.8 G Master or FE 24-70mm f/2.8 G Master lens, depending on the stadium I am working and type of shot I am going for. Sometimes I’ll also use the α7R III to shoot remotely, placing it behind a goal or try line ready to capture a key action. Between these lenses I’m ready to cover all of the action wherever I’m positioned.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby s odhodlaným výrazem utíká s míčem

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Používání správných nastavení

I always shoot using manual exposure. I take an exposure reading from the grass at the centre of the pitch before a match starts, and then I will lock my exposure to that, which means that all my images have a consistent exposure throughout the game.

When shooting such a fast-paced sport, the continuous autofocus mode is really useful for helping me get the crystal-clear shots I need. I also use back button focusing, with the focusing disabled on the shutter release button, meaning my shutter release button only fires the shutter, and a rear button, typically AE-L activates the cameras AF. This means there is no delay in the shutter firing when pressing the shutter button.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby utíká s míčem

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Když máte zaostřeno na akci, snažte se fotit rychlostí 20 snímků za sekundu. Znamená to mít větší šanci na pořízení perfektního snímku v klíčovém okamžiku. V záběru musí být míč nebo strhující projev emoce – když tento okamžik propásnete, již se nebude opakovat. Pokud se mi to nepodaří zachytit, byla všechna snaha zbytečná.

Uvedené produkty

Terry Donnelly

Terry Donnelly | Velká Británie

„Ačkoliv se věnuji různým fotografickým žánrům, v dovednostech, které vyžadují, nacházím průnik, který dodává mým snímkům na působivosti.“

Zaregistrujte se k odběru zpravodaje α Universe

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru zpravodaje α Universe

Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu

Omlouváme se, něco se nepovedlo.

Blahopřejeme, jste přihlášeni k odběru!