Za objektivem 

Luigi Baldelli

Než si Luigi Baldelli před 30 lety vybral fotoaparát, chtěl se stát lékařem. Možná i proto strávil většinu času fotografováním konfliktů ve válkou zbídačených zemí, jako je Sýrie, Afghánistán a Sierra Leone. Tím, že situaci lidí, které potkává v těchto zemích, přiblíží širšímu publiku, možná pomáhá nepřímo tyto potíže léčit.

Svou kariéru začal v roce 1987 jako fotograf v italské agentuře Contrasto. Pak spolupracoval s jinou agenturou, Grazia Neri, a nakonec začal od roku 2001 fotografovat na volné noze. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18–55 mm f/3,5–5,6 | 1/15 s, f/3,5, ISO 800

„Věřím tomu, že mé fotografie vždy vyprávějí příběh, a emoce, které cítím, když je pořizuji, se tak dostávají až ke čtenářům.“

V době, kdy se při práci pro agenturu věnoval válce v Bosně, potkal známého italského novináře Ettoreho Mo, který o konfliktu psal pro noviny Corriere della Sera. Stali se partnery a úzce spolupracovali jako tým až do roku 2015. Společně zachytili mnoho příběhů, které se objevily v publikacích na celém světě.

Baldelli si poprvé pořídil produkt společnosti Sony před deseti lety, kdy hledal lehčí alternativu ke svému MacBooku. Tehdy ho zaujala kvalita a rychlost modelu Vaio, a tak se začal poohlížet i po nabídce fotoaparátů Sony. Na fotoaparátech α7 ho nejvíce zaujala velikost, a jakmile se přesvědčil o kvalitě fotografií, přešel ke značce přibližně před pěti lety.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/80 s, f/4, ISO 2500

„U modelu α7 mám rád, že mohu fotit lidi zblízka, přičemž často nemají ani tušení, že tam jsem – ten fotoaparát nepůsobí vůbec rušivě.“

Cestuje za prací po celém světě, a to nejraději nalehko. Momentálně používá modely α7 II a α7R II pouze s několika objektivy: Vario-Tessar T* FE 24–70 mm f/4 ZA OSS, FE 28 mm f/2 a Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. Říká, že fotoaparát s menšími rozměry mu pomáhá splynout s okolím a neznervózňuje fotografované subjekty. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/3200 s, f/10, ISO 2500

„Kvalitě tohoto objektivu nemohu nic vytknout – je stejně dobrý nebo možná ještě lepší než vybavení, které jsem používal v minulosti.“

Postprodukce představuje významnou součást pracovního postupu každého profesionálního fotografa. Baldelli však zjistil, že vylepšováním svých snímků, které vyfotí, tráví stále méně času. Je také velmi rád, že může fotit ve formátu JPEG místo formátu RAW, a kvalita a rychlost zpracování vyhovují jeho stylu.

Spousta Baldelliho práce využívá opakující se motivy a výrazné sloupy světla v kombinaci s tmavými stíny. Je to styl, který připomíná italskou barokní malbu a inspiruje se u oblíbeného malíře Caravaggia.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28–70 mm f/3,5–5,6 | 1/1 600 s, f/9,0, ISO 1600
TEST

„Pro mě jde o vědomé rozhodnutí využít lidi jako hlavní objekty a světlo jako vedlejší. Vytvořit přeplácaný snímek je jednoduché, takže se raději pokouším ponechat v něm jen dva nebo tři prvky.“

 Produkty zmíněné v tomto článku 

ILCE-7RM2

α7R II s „převráceným“ obrazovým snímačem Full-Frame

ILCE-7 tělo / souprava

Fotoaparát α7 s bajonetem E a plnoformátovým snímačem

SEL2870

FE 28–70 mm F3,5–5,6 OSS

SEL1855

Ekviv. 18–55 mm, F3,5–5,6 OSS

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

Itálie

Podle mého názoru fotografie nedává odpovědi, ale budí emoce a klade otázky.

Zobrazit profil


x